(Germanes N. S. de la Consolació · 19/11/23) Amb la ressonància de tot el compartit els dies previs a l’inici del Capítol, el dia 18 de novembre al matí, amb la celebració de l’Eucaristia de l’Esperit Sant, presidida pel P. Arturo Sosa, Superior general dels Jesuïtes, s’inaugura oficialment el XIX Capítol general de la Congregació.
Després del desdejuni, ens reunim en sessió plenària per a constituir el Capítol. Antonia Munuera, Superiora general i presidenta, dirigeix a les Germanes capitulars l’al·locució d’obertura, recordant les actituds necessàries per a crear un clima fratern que afavoreixi el silenci, l’oració, la reflexió, l’escolta i el discerniment i recorda la finalitat del capítol i les obligacions dels membres.
Després de l’estudi del Reglament del Capítol i resoldre els dubtes que sorgeixen, té lloc l’elecció dels serveis capitulars, quedant constituïts de la següent manera:
COMISSIÓ COORDINADORA
Presidenta: Antonia Munuera Alemany
Coordinadora: Mª Dolores García Guimerá
Secretaria del Capítol: Aránzazu Palau García
Moderadoras: Milagro Gómez Bordallo i Pilar Goterris Moreno
Secretària de la Comissió coordinadora: Carmen Villalón Letelier
Així mateix es trien com a Escrutadores a Inmaculada Agost Abril i Viviane Koussoube.
A la tarda té lloc la trobada online de la Lectura creient entorn del CARISMA-CURA entre Germanes i laics de diversos països. Després de la presentació, es formen les Comunitats de vida, on es comparteix el fruit de la reflexió personal de la lectura creient, tractant finalment de buscar junts acords concrets que després es compartiran en l’Assemblea plenària.
I mentre es reuneix la Comissió Coordinadora per a organitzar i dinamitzar el Capítol, les altres germanes ens unim a la lloança de tota l’Església amb l’oració de Vespres, donant gràcies a Déu per tot el viscut i compartit.