(IVICON · 24/01/22) Els dies 26 de desembre de 2021 a 2 de gener de 2022 ha tingut lloc el VI Capítol de la Província Ibèrica de la Congregació de Germanes de la Caritat del Sagrat Cor de Jesús, a la seva casa d’espiritualitat Isabel Larrañaga, en Miraflores de la Serra (Madrid).
Aquesta trobada de vida i fraternitat ha congregat a 25 germanes que, amb els protocols i mesures de seguretat possibles (incloses proves d’antígens abans de començar), han avaluat i valorat la seva realitat i proposat igualment el que, a futur, i en fidelitat al seu carisma, volen continuar construint.
Com a principals objectius, certament, analitzar la seva vida i la seva acció evangelitzadora com a província, a més de escollir al nou Govern Provincial i a les 8 Delegades que, en nom de la Província, participaran en el XXI Capítol General que se celebrarà, al juliol d’aquest any.
El lema del Capítol, Caminant cap a la nova creació, orientava el treball d’aquesta intensa setmana, que va poder iniciar-se amb un dia de retir, orientat per Sr. Alejandro Florit, que va convidar a il·luminar la tasca que els anava a ocupar en aquests dies: 1) La bellesa de la creació com a do del Creador, 2) El Senyor em toca i envia amb una missió i 3) una missió amb l’altre, en Missió Compartida.
El treball previ al Capítol, els DAFOs elaborats des de les obres i també els realitzats per les comunitats, i les enquestes remeses a proposta de l’Equip Provincial, han estat de gran ajuda per a analitzar, amb realisme i esperança, la seva Missió avui, el camí que fan amb els laics, i el futur que s’obre davant elles.
Les germanes van acabar l’any amb un nou Govern Provincial: Superiora Provincial: gna Mª Juana Rodríguez
– 1a Consellera i Secretària Provincial: gna Mª Encarnación Barroso
– 2a Consellera: gna María Fernanda Cova
– Ecònoma Provincial: gna Antonia Román
També triem a les vuit germanes que, al costat de l’actual Superiora Provincial, seran la nostra presència en el Capítol General i portaran les propostes emanades d’aquesta trobada.
Van concloure el Capítol Provincial celebrant una Eucaristia d’Acció de Gràcies en el Col·legi Ntra. Sra. del Carmen, de Villaverde Alto, a Madrid, l’últim fundat per Mare Isabel Larrañaga i on es troben les seves restes. Als seus peus van posar al nou Equip de Govern i els fruits d’aquest Capítol Provincial, amb la mirada ja posada en el XXI Capítol General “Cal néixer de nou. Caminant cap a la nova creació”.