(Parroquia Sant Antoni Maria Claret de Lleida · 09/09/24) La parròquia Sant Antoni Maria Claret de Lleida ha organitzat aquest dissabte, 7 de setembre, un acte de reconeixement a la comunitat claretiana abans de la seva marxa de la ciutat.
L’acte ha començat amb la celebració d’una eucaristia presidida pel pare claretià Nèmesi Solà, fins ara rector de la parroquia, i concelebrada pels claretians P. Dion Paskali i P. Josep M. Vilarrubias. La celebració ha comptat també amb la participació d’alguns preveres de l’antic arxiprestat de la Perifèria, del qual formava part la parròquia, i un bon nombre de feligresos i veïns del barri de Balafia.
A l’ofertori de la missa el Consell parroquial ha lliurat una ceràmica perquè, penjada en una de les parets de l’església, deixi constància del servei pastoral dels pares claretians al llarg de cinc dècades i perquè les generacions futures en tinguin sempre coneixement i record. En acabar la missa han obsequiat a cadascun dels tres claretians una rèplica d’aquesta ceràmica, i als assistents a l’eucaristia se’ls ha donat un punt de llibre, també amb la reproducció de la ceràmica, perquè en tinguin un record.
L’acte ha continuat al Centre Cívic del barri on s’han fet els parlaments. En primer lloc, ha parlat la presidenta de l’Associació Veïnal, Jos Farreny, que ha glossat la trajectòria dels claretians al barri. Entre altres coses ha dit que: “Entre la comunitat Claretiana i el moviment veïnal hi ha complicitat i ens caracteritza l’acollir, el treball, l’honestedat.”. Ha recordat que els claretians han contribuït a la configuració del barri estant al costat de les persones que han fet gran el barri de Balàfia.
El Consell parroquial, en representació de la parròquia, ha donat les gràcies als claretians: “Gràcies pel vostre acompanyament espiritual… per fer-nos créixer com a persones, per fer-nos veure que una alta manera de viure i un món millor és possible i per esperonar-nos contínuament a posar-ho en pràctica, seguint els valors de l’Evangeli.”.
Acabats els parlaments s’ha projectat un vídeo amb un recull de fotos actuals i antigues per fer memòria de la vida de la parròquia i les seves activitats al llarg del temps i on s’han vist i recordat els claretians difunts que han servir la parròquia.
Finalment, l’Associació Veïnal ha lliurat el Premi Balàfia, en la seva 2ª edició, que en paraules de la seva presidenta és “un reconeixement coral, a tota la comunitat en el seu conjunt. Una comunitat oberta i, sobretot, compromesa amb el barri. I això casa completament amb els objectius del premi”.








