(Claretians · 13/05/24) Del 27 de maig al 2 de juny, la casa natal de Sant Antoni Maria Claret de Sallent acollirà una de les 37 exposicions que la Fundació Vedruna Catalunya organitza en motiu de la celebració dels seus 200 anys. Amb aquesta iniciativa, la Fundació Vedruna, que té presència a 25 països del món i a 33 municipis catalans, preten recollir l’origen i la trajectòria d’aquesta congregació fundada per Joaquima de Vedruna.
Joaquima de Vedruna va instaurar la casa mare de les Carmelites de Caritat a Sallent, on també va nèixer Sant Antoni Maria Claret. Precisament, tots dos van oincidir per diversos motius familiars i locals. El pare Claret va animar espiritualment a Joaquima, i es va convertir en un dels impulsors i protectors de la Congregació. Gràcies a això, l’institut es va iniciar a Catalunya i es va poder estendre per tota Espanya. Claret va protegir sempre la congregació, ajudant a la seva manutenció i vetllant per la seva permanència als pobles.
Amb aquesta exposició, el visitant podrà descobrir la tasca de les germanes al servei de l’educació, de la salut i de l’atenció als més desvalguts, característiques que agermanen els claretians i la Fundació Vedruna.








