(Departament de Justícia· 18/05/2022) L’objectiu de la formació és donar a conèixer eines per digitalitzar les entitats religioses i així millorar les seves capacitats en la realització de tràmits i/o procediments amb l’Administració pública.
Per això, la Direcció General ha programat dues noves edicions del Curs sobre administració electrònica i digitalització de les comunicacions per a entitats religioses, de quatre hores de durada. Aquesta formació, eminentment pràctica, es fa en col·laboració amb la Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària.
Edicions
1a edició: 27 i 29 de juny, de 17 a 19 h
2a edició: 7 i 9 de novembre, de 17 a 19 h
Objectius
– Assolir l’autonomia necessària per fer tràmits o procediments per via electrònica amb l’Administració pública.
– Assolir els conceptes bàsics de la navegació segura a internet.
Destinataris
Representants i membres de les entitats religioses. Prioritàriament el personal que s’encarrega de fer els tràmits amb l’Administració pública.
Programa
- Internet i navegació bàsica (actualització de navegadors, etc.)
- La seguretat a internet. La protecció de les dades (actualització de virus, fitxers de dades personals, etc.)
- Signatura digital
- Tramesa de documentació. Importància dels tipus i les mides dels fitxers
- Identificació digital:
- Certificat digital acreditatiu de la identitat personal: obtenció i renovació
- Certificat digital acreditatiu de la representació d’una entitat jurídica
- Obtenció del certificat d’inscripció i representació legal
- Obtenció del certificat digital de representant legal de l’entitat
- Cancel·lació / renovació del certificat digital de representant legal
Professorat: Colectic. Tecnologia per a la transformació social i personal tècnic de la Direcció General d’Afers Religiosos
Metodologia:
Dues sessions formatives per videoconferència (mitjançant l’aplicació zoom) amb format de classe magistral, però amb espais de preguntes i respostes que ajudin a la comprensió de la matèria. S’estimula la participació amb preguntes obertes cap als assistents. Les sessions disposen de suport audiovisual i simulació dels procediments.
Places
25
Inscripcions per a la primera edició:
Les inscripcions s’han de fer a través del formulari fins al 13 de juny. Es tindrà en compte l’ordre de sol·licitud d’inscripció.