(Claretians · 25/02/22) Els missioners claretians que es troben a Ucraïna han fet una crida a pregar per la seva seguretat i pel poble d’Ucraïna. “Resem perquè aquesta guerra no s’agreugi més i faci malbé la humanitat i la fraternitat”, han expressat en el comunicat fet públic aquest dijous.
Arran del conflicte bèl·lic iniciat per Rússia aquest dijous a la matinada a Ucraïna, els claretians han comunicat que, fins aquest divendres al migdia, “tots els germans missioners a Ucraïna estan fora de perill”.
La missió claretiana a la ciutat de Truskavets, Ucraïna, a 1.392 quilòmetres de la zona de guerra, l’atenen els Missioners Claretians de la Província de Polònia. El secretari provincial de Polska, ha fet un missatge en relació a la situació dels germans que des de gairebé dos anys treballen en aquesta ciutat.
“Ara estan en bones condicions perquè les operacions militars actuals tenen lloc amb més freqüència a la part oriental del país”, ha aclarit aquest dijous a la tarda el secretari provincial. Tot i això, assegura que “tot el país està cobert per la guerra”. Recollint el relat d’un dels claretians que viu a Ucraïna, explica: “Se senten sirenes d’alarma i la gent té por. Hi ha llargues cues a les benzineres”.
També ha informat que els missioners claretians, cooperant amb les germanes que també treballen a Ucraïna, han decidit, fins al moment, quedar-se a Truskavets per “garantir la cura pastoral dels fidels el major temps possible”.