(Gna. Marta Peiró Rosell | Carmelita Missionera i Membre de la Junta de Cintra · 12/06/25) L’escola Sant Josep de les Carmelites Missioneres de Gràcia ha celebrat l’Assemblea anual de l’Associació Cintra. Ens vam reunir unes 20 persones representants d’unes 16 congregacions.
Varem ser rebuts pels alumnes de 4ESO que ens van oferir un suculent berenar a base de brownies i altres pastissets de xocolata elaborats per a ells mateixos en el Taller de Cuina en les instal.lacions de les Vedrunes. Tot seguit es van presentar un a un i ens van compartir com es trobaven a l’escola i ens van explicar els seus somnis de futur i esperança. La directora del Centre, Marisa Romero i la cap estudis d’ESO, Loles Rasós ens presenten la seva experiència. El resum és molta feina, molta il·lusió i esperança i molt d’agraïment per tot l’ajut rebut.
En la pregària varem tenim un record per la Gna. Imma Bonada, vedruna, ànima i motor de Cintra en aquests darrers anys. El seu somriure, el seu compromís vers els desfavorits, el seu compromís i treball son per a tots nosaltres llavor de VIDA I ESPERANÇA.
Tot seguit vàrem reflexionar sobre la realitat de Cintra i el seu relat històric. Aquell projecte intercongregacional, fruit del Congrés de Vida Religiosa de Catalunya, i el curs 96/97 naixia l’escola Cintra, una escola on la titularitat requeia en totes les Congregacions que formaven l’Associació. El temps, les circunstàncies, els decrets fan que les coses canviïn i evolucionin. Així el curs 2022/23 l’escola Cintra s’insereix en l’escola Sant Josep de Gràcia (Carmelites Missioneres) i continua amb aquell esperit i projecte inicial adaptant-se a les noves circunstàncies d’avui.
I així, avui L’Associació Cintra, junt amb l’Escola Pia, la Fundació Vedruna i les Carmelites Missioneres continua acompanyant i donant suport al projecte educatiu, que ara dona un nou i important pas endavant.
Un exemple, un testimoni d’Església sinodal, on és veu com la germanor i el compromís entre congregacions pot seguir fent del servei als vulnerables un signe de la presència de Jesús en el nostre món.
Un exemple més, i son molts, d’intercongregacionalitat en la nostra Església. Ens cal seguir reflexionant, avançant, arriscant i creient que és possible.








